کرونا ویروس

فزیوتراپی برایم تجویز شده ، کدام مرکز فیزیوتراپی پروتکل بهداشتی کرونا را به طور کامل رعایت میکند ؟؟

در شرایط کرونا فیزیوتراپی با رعایت پروتکل بهداشتی و مراجعه به مراکز فیزیوتراپی از توقف یا قطع جلسات فیزیوتراپی جلوگیری میکند و از عواقب به تاخیر انداختن آن جلوگیری میکند ؟

در شرایط کرونا ، برای انتخاب کلینیک فیزیوتراپی مناسب باید به چه نکاتی توجه کنیم :
  • تحقیق کنید و بهترین کلینیک هایی که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رو رعایت میکنند پیدا کنید .

  • برای کمتر شدن ریسک آلوده شدن به ویروس ترجیحا نزدیک ترین کلینیک را انتخاب کنید تا با صرف هزینه کمتر، مدت زمان کمتر بتونید خودتون رو به کلینیک برسونید .(هرچه فاصله محل زندگی شما با کلینیک کمتر باشه ، میزان تماس شما با افراد مختلف حین رفت آمد کمتر میشه)

  • سعی کنید از وسیله نقلیه عمومی استفاده نکنید. ترجیحا با ماشین شخصی یا تاکسی تردد کنید .

  • ضمن اینکه خودتون باید ماسک یکبار مصرف ، مایع ضد عفونی کننده به همراه داشته باشیدو سعی کنید از پد های فیزیوتراپی شخصی ، ملحفه رو تختی شخصی و یا یکبار مصرف استفاده کنید.

  • خودتون رو در وقت تعیین شده ای که بهتون داده شده به کلینیک برسونید تا  از ایجاد بی نظمی و ازدحام بیماران در کلینیک خودداری بشه.

  • از بردن همراه (به ویژه کودکان) غیر ضروری به کلینیک فیزیوتراپی خودداری کنید .

  • پس از برگشتن از کلینیک ، لباس ها و وسایلتون رو ضدعفونی کرده و در یک جای مخصوص و جداگانه قرار بدید.

کرونا ویروس در مورد اخرین مقالات کرونا بیشتر بدانید فیزیوکلاب دکتر میرزایی (فیزیوتراپی فوق تخصصی اختر) با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح الی 8 شب , فعالیت میکند نکته قابل توجه تشخیص اهمیت فیزیوتراپی در کرونا برای بیماری و مشکل هر فرده. یه طور کلی بیماران کلینیک های فیزیوتراپی شامل طیف وسیعی از بیماران  با درد های مزمن ( کمر درد ، زانو درد های ناشی از آرتروز مفاصل ) ، بیماران سکته مغزی و نورولوژیک ، بیمارانی که پس از شکستگی و جراحی ها  است . فیزیوتراپی در بیماران بعد از سکته مغزی و جراحی های ارتوپدی را به تاخیر نیندازید! بیماران سکته مغزی ،جراحی های تعویض مفصل زانو و لگن و سایر بیماری هایی که پزشک جراح فیزیوتراپی را تجویز میکند.  شکستگی هایی که پس از بی حرکتی با مشکل محدودیت دامنه حرکتی مفاصل از این دسته از بیماران هستند که فیزیوتراپی در این بیماران به طور روتین پس از پایدار شدن شرایط عمومی بدن  در یک بازه زمانی مشخص باید انجام بشه و در غیر این صورت با ازدست رفتن زمان طلایی توانبخشی برطرف کردن عوارض اونها مشکلات و هزینه های بیشتر و جبران ناپذیر رو به همراه داره . لذا اگر دچار مشکلاتی مثل  سکته مغزی ، محدودیت دامنه حرکتی مفاصل ،تعویض مفاصل زانو و لگن کمر درد حاد هستید و فیزیوتراپی براتون تجویز شده  ، حتما برای انجامش اقدام کنید، البته به روش درست !   فیزیوتراپی در منزل خبر خوب اینکه در شرایط کرونا فیزیوتراپی اگر بیمار سالمند یا بیماری دارید که حتما به فیزیوتراپی نیاز داره و  نمی تونه بدون کمک همراه خودش رو به کلینیک برسونه، می تونید از خدمات فیزیوتراپی در منزل فیزیوتراپی فوق تخصصی اختر استفاده کنید.  انتخاب یک فیزیوتراپیست با تجربه و مورد اطمینان که پروتکل های بهداشتی رو رعایت میکنه ، میتونه در حل کردن مشکلات بهتون کمک کنه.   شما با این روش خطر ابتلا به بیماری های عفونی مثل کرونا رو تا حد زیادی کاهش میدید. باید تاکید کنیم که استفاده از ماسک برای بیمار فیزیوتراپیست حتی در ویزیت در منزل الزامیه، و چه بهتر که فیزیوتراپی در منزل، در یک اتاق جداگانه که تهویه مناسب داره انجام بشه.  

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *