5 نکته مهم که باید درباره درمان لیزر پر توان بدانید :

از نکات مهم لیزر پرتوان رباتیک (m6) در مرکز فیزیوتراپی فوق تخصصی ارتوپدی اختر برای کاهش فوری و ماندگار درد و التهاب و نیز برای ترمیم زخم و خشکی مفاصل می باشد که در ادامه به انها بیشتر اشاره می کنیم

۱– لیزر پرتوان درد و التهاب را بدون عوارض جانبی کاهش میدهد

در درمان با لیزر پرتوان از فرآیندی استفاده می شود که فوتو بیو مدولاسیون (photobiomodulation) نام دارد. فوتون ها به درون بافت وارد شده و با کمپلکس سیتوکروم c در میتوکندری برهم کنش میکند. این بر هم کنش باعث موجب شروع آبشاری از واکنش های بیولوژیکی می شود که منجر به افزایش متابولیسم سلولی و کاهش درد و التهاب خواهد شد. برخلاف داروها، لیزر درمانی، درد را بدون عوارض جانبی ناخواسته کاهش می دهد.

همچنین اشاره به این نکته حائز اهمیت است که بیماران گزارش میدهند که دردشان به صورت پایدار برطرف شده است

  لیزر پرتوان در فیزیوتراپی     اگر چه تعداد دفعات درمان مورد نیاز تا حد زیادی به حاد بودن شرایط بیمار بستگی دارد، اما با این حال درد و التهاب بسیاری از بیماران بعد از دو نوبت درمان به صورت پایدار تسکین می یابد.

۲– می تواند برای بیماری های حاد و مزمن استفاده شود و دارای اثرات پایدار میباشد.

  •  درمان زمانی بسیار موثر خواهد بود که در کوتاه ترین فاصله زمانی ممکن از آسیب تجویز شود (با فرض اینکه خونریزی فعال نداشته باشیم).
  • در موارد آسیب حاد، لیزر درمانی به کاهش سریعتر دوره ی التهاب کمک کرده و باعث این میشود که کاهش درد به صورت پایدار باقی بماند.
  • در شرایط (بیماری های) مزمن: لیزر درمانی بیشتر برای کمک به سازش پذیری با درد و التهاب پایدار به کار میرود.

3-از نکات مهم لیزر پرتوان باید به قابل انعطاف بودن درمان با آن اشاره کرد :

بسته به محل درمان و اینکه عارضه در چه فازی است یعنی حاد تحت حاد یا مزمن شده است , فیزیوتراپیست میتواند از یک پروتکل درمانی خاص برای هدف درمانی مورد نظر بهره بگیرد. در سیستم به کارگیری شده درتنها لیزر پرتوان رباتیک (m6)  بر اساس محل آسیب , شدت درگیری و فاز اسیب از لحاظ التهاب فیزیوتراپیست  یک پروتکل درمانی خاص برنامه ریزی و اجرا مینماید تا بالاتری اثر را در کمترین تعداد جلسات بدست آورد.

۴-  آیا احتمال سوزانده شدن پوست یا بافت توسط لیزرپرتوان شما وجود دارد؟

جواب منفی است: در نوع لیزر m6  یعنی تنها لیزرپرتوان رباتیک برخلاف برخی دیگر از لیزر های پرتوان, با استفاده از طول موج خاص و مدوله کردن فوتون های نوری, فرد هیچ حسی یا حس بسیار ناچیزی از گرما را خواهد داشت, این به این معنی است که تمام انرژی لیزر به بافت های مورد نظر مانند عضلات و تاندونها که عمقی هستند, میرسد و هیچ اتلافی از جهت تولید گرما در سطح پوست رخ نمیدهد گه یک جهش بسیار بزرگ درمانی است. بسیاری از بیماران تحت درمان با روش light force از این تجربه، بخصوص هنگامی که از سر توپی برای ”ماساژ لیزری” استفاده میشود، ابراز لذت می کنند. همچنین بیماران تحت درمان با لیزرهای قوی تر ، میگویند که درد به سرعت کاهش می یابد.     لیزر پرتوان

۵– درمان های لیزر پرتوان پاسخ سریع هستند.

از دیگر نکات مهم لیزر پرتوان , استفاده ار انها بسته به اندازه، عمق و شدت وضعیت مورد نظر، درمان ها سریع و در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه هستند. لیزرهای پر توان قادر به تامین مقدار زیادی انرژی در مدت زمان کم هستند، بنابراین دوزهای درمانی به سرعت به دست می آیند. ای ویژگی باعث کاهش اتلاف وقت بیماران بخصوص ورزشکاران مراجعه کننده به این مرکز را میشود که فرصت کمی برای فیزیوتراپی ,ریکاوری و بازگشت سریع و پرقدرت به ورزش حرفه ای خود را دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *