برنامه ی تخصصی فیتنس و کاهش وزن فیزیوکلاب دکتر میرزایی شامل چه بخش هایی است ؟

برای شروع یک برنامه لاغری و کاهش سایز و کاهش وزن باید در چند زمینه شروع به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنید :

  • قدم اول :

آنالیز وضعیت متابولیسم پایه ای بدن , درصد چربی احشایی و دور شکم  , وزن بدن و BMI با یک دستگاه تخصصی  و

FDA Approved  به نام TANITA Body composition analyzer  :

دستگاه آناليز تركيب بدني (body composition analyzer) چیست ؟

دستگاه آنالیز بدن  TANITA (ساخت ژاپن) دستگاهی است که با استفاده از امپدانس الکتریکی (جزئی و غیر قابل احساس) ، بدن فرد را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و یک تجزیه و تحلیل منحصر به فرد برای هر شخص ارائه می دهد که براساس این بررسی انجام شده می توان بهترین رژیم برای لاغری  و کاهش وزن و برنامه ورزشی که خاص هر فرد است را برای فرد تبیین کرد و به او داد. دستگاه آنالیز بدن TANITA (ساخت ژاپن) برای همه افراد از کودکان گرفته تا افراد مسن قابل استفاده است.

  • اولین قدم برای شروع هر نوع برنامه لاغری و کاهش وزن صحیح و اصولی و نیز دوره های ورزشی صحیح، شناخت کامل بدن است که این تنها با استفاده از دستگاه های آنالیز میسر می گردد اندازه گیری قد و وزن و به دست آوردن BMI و میزان متابولیسم هر فرد از جمله آنالیز های ابتدایی بدن است. سپس می توان با توجه به اعداد به دست آمده، کالری روزانه هر فرد را محاسبه کرد و رژیم غذایی مناسب هر فرد را با توجه به شرایط بدنی و متابولیسم وی نوشت .
  • قدم دوم برنامه لاغری :

         رژیم غذایی مناسب

یک تیم تخصصی تغذیه و رژیم درمانی با هدف یک برنامه لاغری یا کاهش وزن و فیتنس برای افزایش مصرف کالری , افزایش سوخت و ساز و کاهش انباشت گلیکوزن ذخیره شده در کبد و چربی های دور شکم برای شما برنامه غذایی اصولی، ساده، متنوع و کاربردی طراحی می‌کنند .

  • قدم سوم :

برنامه تمرین

بهترین فیزیوتراپیست های ورزشی با برنامه ای جامع با دید ورزشی و با آگاهی کامل از فیزیولوژی عصب و عضله و آسیب های ورزشی  برنامه‌ای جامع و قبل اجرا در محیط ورزشی و منزل برایتان برنامه ریزی می‌کند.

این برنامه ی ورزشی چندین هدف را دنبال میکند :

  1. کنترل کلسترول بد خون ( LDL )
  2. افزایش ظرفیت عملکردی (قدرت پمپاژ قلب ) در هر سیستول
  3. فیتنس و کاهش سایز چربی دور شکم
  4. افزایش متابولیسم پایه ( اشاره شده در بالا) که باعث افزایش فوق العاده ی چربی سوزی میگردد
  5. افزایش سوخت و ساز گلیگوزن موجود در کبد که نه تنها برای لاغری مناسب است بلکه در افراد دچار کبد چرب و چاقی کاربرد فراوانی دارد
  • قدم چهارم :

   کنترل استرس اصلاح سبک زندگی

استرس با ایجاد محرک غدد فوق کلیوی باعث تولید چربی شکمی در شما می‌شود که به هورمون استرس نیز معروف است. تحقیقات نشان می‌دهد که سطح بالای کورتیزول تمایل به پرخوری و مخصوصا مواد شیرین و قندی  افزایش داده و باعث ذخیره چربی‌های شکمی می‌شود.

از این گذشته، زنانی که از قبل دور کمر زیادی دارند، در پاسخ به استرس، تمایل به تولید کورتیزول بیشتری دارند. افزایش کورتیزول بیشتر باعث افزایش چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌شود.

  1. آموزش حرکات کششی و گرم کردن های ساده در محیط کار که جزوی از برنامه لاغری هستند
  2. آموزش روش های جلوگیری از درد بدن
  3. آموزش حرکات اصلاحی بدن و اصلاح محیط کار مانند صندلی , نحوه ی نشستن و سایر که توسط فیزیوتراپیست صورت میگیرد.